Rigorozna, ali efikasna – dijeta „900 KALORIJA“

Ova dijeta je jedna od najrigoroznijih, ali je istovremeno i najefikasnija. Praktikuje se u slučaju ekstremno prekomerne težine ili ako vam je potrebno da skinete mnogo kilograma za kratak vremenski period.

rigorozna-ali-efikasna-dijeta-900-kalorija.jpg

Ako pratite meni, možete smršati od 4 do 6 kg za samo 7 dana. Naravno, sve zavisi od vaše početne težine.

Jo-jo efekat je ipak moguć ako se odmah po završetku dijete „bacite“ na stari način loše ishrane, pa zato budite oprezni.

Upozorenje: Ovakva ishrana može delovati stresno na vaš organizam. Dobro pogledajte opcije ZA i PROTIV i donesite odluku.

Dijeta sa 900 kalorija se drži samo jednu nedelju i ni dana više! Vežbanje u toku dijete nije preporučljivo zbog izuzetno niskog unosa kalorija.

Šta ne sme da se jede?

  • Bela peciva (sa izuzetkom male količine ražanog hleba)
  • Sve vrste masti i ulja
  • Džem, šećer, med, čokolada, kolači i drugi slatki proizvodi
  • Brza hrana
  • Marinirana, dimljena i previše posoljena hrana.

Šta sme da se jede u dijeti „900 kalorija“?

  • Meso bez masnoća (piletina bez kožice, ćuretina i govedina bez masnog dela)
  • Sve vrste povrća (sem krompira) i voća (jabuke su posebno korisne)
  • Jaja
  • Mleko i mlečni proizvodi sa niskim sadržajem masti.
  • Preporučuju se češći, ali manji obroci. Najbolje je da se jede najmanje 5 puta dnevno.
  • Minimum čiste vode koju treba da popijete u toku dana je 1,5 l.
  • Možete piti kafe i čajeve, ali bez dodavanja šećera. Čaj možete piti sa ceđenim limunom.
  • Držite se što dalje od svih pića koja u sebi imaju alkohol ili šećer ili su gazirana.

Nedeljni meni

Ponedeljak

Doručak: komad goveđeg mesa (oko 100gr), 20 gr graška, pola jabuke, kafa

Užina: 1 kuvano jaje

Ručak: supa od povrća, kuvano meso (ili spremljeno na pari) – 100 gr, 1 manji krastavac, pola šolje voća

Popodnevna užina: velika jabuka

Večera: kuvana ili pržena riba (oko100 gr), 3 kašike skuvanog griza, salata od kupusa začinjena limunovim sokom.

Utorak

Doručak: komad goveđeg mesa (100 gr), kafa ili čaj

Užina: 1 jaje, kuvano ili prženo bez ulja, šolja kafe ili čaja

Ručak: supa od povrća, pileća šnicla bez ulja (150 gr), 1 šolja voća

Popodnevna užina: sveža ili pečena jabuka

Večera: piletina na pari (100 gr), nekoliko listova zelene salate

Sreda

Doručak: parče ražanog hleba sa 1 parčetom šunke, mala jabuka, šolja kafe

Užina: 1 kuvano jaje

Ručak: supa od povrća, 100 gr kuvane ribe, salata od kupusa začinjena limunovim sokom

Popodnevna užina: 1 velika jabuka

Večera: komad kuvanog goveđeg mesa (100 gr), 1 šolja čaja sa malo niskomasnog mleka

Četvrtak

Doručak: Riba na pari (oko 150 gr), čaj ili kafa

Užina: 1 kuvano jaje

Ručak: supa od povrća, parče goveđeg mesa (100 gr), svež krastavac, čaj

Popodnevna užina: 1 velika jabuka

Večera: kuvana riba (100 gr), salata od kupusa začinjena limunovim sokom

Petak

Doručak: 100 gr ribe, čaj ili kafa

Užina: prženo jaje bez ulja

Ručak: supa od povrća, 2 kašike pirinča sa mesom po izboru (150 gr)

Popodnevna užina: sitno voće (maline, kupine, jagode, aronija... 200 gr)

Večera: 1 kuvano jaje

Subota

Doručak: Ćureća šnicla bez masti (150 gr), kafa ili čaj

Užina: 200 ml mleka sa niskim procentom masnoće

Ručak: 1 mala činija supe sa šargarepom, 100 gr mesa po izboru spremljenog na pari, 2 kašike kuvanog pirinča i zelena salata

Popodnevna užina: sitno voće (maline, kupine, jagode, aronija... 200 gr)

Večera: kuvano meso (oko 100 gr)

Nedelja

Doručak: 1 čaša kefira ili jogurta sa niskim procentom masnoće

Užina: riba kuvana ili spremljena na pari (100 gr)

Ručak: Supa od povrća, parče kuvanog pilećeg mesa (150 gr), svež krastavac, čaj

Popodnevna užina: 1 velika jabuka

Večera: 100 gr kuvanog pilećeg mesa i 20 gr graška.

Napomena: Svakoga dana pred spavanje možete da popijete malo niskomasnog jogurta ili da pojedete nekoliko kašika kiselog mleka sa niskim procentom masnoće. Ovo će vam omogućiti prijatan san i lako buđenje.

Kome ova dijeta nije namenjena?

  • Trudnicama, dojiljama, deci ispod 18 godina, kao i ljudima sa hroničnim oboljenjima.
  • Ako ste nedavno imali neku operaciju.
  • Aktivnim sportistima
  • Fizičkim radnicima.

PREDNOSTI DIJETE „900 KALORIJA“

  • Brzi rezultati
  • Meni je pogodan za kod kuće, ali i za posao
  • Širok spektar proizvoda
  • Jednostavna priprema obroka
  • Nema fizičke aktivnosti

NEDOSTACI DIJETE „900 KALORIJA“

  • Smete da je držite samo 7 dana i ni dan više, jer može da bude opasna po zdravlje (gubitak mišićne mase i promena metabolizma)
  • Na početku dijete se može desiti da osetite slabost i vrtoglavicu. Ako vam se ovo desi, malo povećajte unos kalorija.
  • Neki ljudi se jednostavno ne osećaju dobro kada jedu više malih obroka. Dijeta sa 900 kalorija svakako nije pravi izbor za vas.

Kada dijetu možete da ponovite?

Tek posle mesec dana. Dok ne dođe vreme za drugi ciklus od 1 nedelje, držite se dalje od industrijski prerađenih proizvoda, slatkiša i gaziranih napitaka.

Zadržite se na meniju sličnom ovom u dijeti, ali povećajte količinu hrane, sa posebnim akcentom na povrću.

(O)Milena | CRNOBELO.rs / foto: pixabay.com

MOŽDA VAS ZANIMA:

loading...

Možda vas zanima:

Vikend izazov za mršavljenje: Dijeta koja se drži samo u subotu i nedelju Svi smo svesni toga da je vreme da počnemo da radimo nešto kako bismo dostigli i...
Trodnevna vojnička dijeta uz koju ćete „istopiti“ 4 kilograma Vojnička dijeta se bazira na ishrani u malim obrocima, pažljivo osmišljenim da s...