Vežbe za dlanove za one koji veći deo dana provode za tastaturom

Tastature, miševi i mobilni uređaji su praktični iz mnogo razloga, ali uopšte ne „leže“ prirodno dlanovima.

vezbe-za-dlanove-za-one-koji-veci-deo-dana-provode-za-tastaturom-1.jpg

Zato nije ni čudno što mnogi ljudi osećaju bol u zglobovima dlanova, posebno kada veći deo dana provedu za tastaturom. 

Koliko god da se trudite da pravilno postavljate ruke dok radite na kompjuteru, činjenica je da to nije prirodan položaj.

Olakšajte sebi simptome pomoću ovih pet vežbi za vaše dlanove:

Otvaranje i istezanje

Ispravite dlanove u prirodan položaj. Započnite sa istezanjem prstiju, laganim guranjem prema spolja uz pomoć drugog dlana. „Lomite“ ih, a zatim napravite nekoliko kratkih rotacija sa zglobovima.

Ovu vežbu možete da radite i u kancelariji kada dugo vremena provedete u pisanju.

vezbe-za-dlanove-za-one-koji-veci-deo-dana-provode-za-tastaturom-2.jpg

Razmrdavanje zglobova

Postavite dlanove na ravnu površinu, na primer na svoj radni sto. Počnite da prebacujete pritisak na koren prstiju, a istovremeno pomerajte palac prema sebi. Raširite sve prste i ostanite u ovom položaju oko 20 sekundi.

vezbe-za-dlanove-za-one-koji-veci-deo-dana-provode-za-tastaturom-3.jpg

Vežbe za palčeve

Vežbe sa palčevima potrebne su onima koji sve vreme drže mobilni telefon u svojim rukama i kucaju. Ispružite ruke sa dlanovima otvorenim na gore i palčevima pravite kružne pokrete u oba pravca. Pokretanje ovog zgloba veoma je važno.

vezbe-za-dlanove-za-one-koji-veci-deo-dana-provode-za-tastaturom-4.png

Vežba zvana „molitva“

Spojite ruke ispred sebe, kao za molitvu. Dlanove pritisnite jedan na drugi i tako spojene spuštajte ih na dole dok ne osetite zatezanje u rukama. Ponovite ovu vežbu još 2-3 puta.

vezbe-za-dlanove-za-one-koji-veci-deo-dana-provode-za-tastaturom-5.jpg

Savet: Gore navedene vežbe radite što češće

Od ovih vežbi nećete imati koristi ako ih radite samo jednom na dan ili na nekoliko dana. Potrebno je da pravite više pauza od pisanja na tastaturi i da uradite po nekoliko ovih vežbi.

Najbolje je da istežete prste ili dlanove na svakih 40 minuta posla. Potrudite se i da ustanete od radnog stola i da napravite kratku pauzu, pa pored prstiju, istegnite i vrat i ramena.

E. D. | CRNOBELO.rs / foto: pixabay.com

MOŽDA VAS ZANIMA:

loading...

Možda vas zanima:

Šta će se desiti vašem telu ako svakoga dana odvojite 5 minuta za plank položaj? Plank ili „abdominalni most“, kako je još poznat, odlična je vežba za celo telo ...
Petominutne vežbe koje tope masne naslage oko stomaka Za sve koji se godinama bore sa masnim naslagama u predelu stomaka - pomažemo va...